luni, 25 februarie 2013

Pâine din amestec de făină superioară și Bl 650

Ieri vroiam să fac o pâine, dar nu am avut destulă făină tip Bl 650 , din care fac de obicei , și nici chef de a ieși la cumpărături, așa că am amestecat cei 400 gr pe care le aveam la dispoziție cu alți 418 gr ( am măsurat în timpul adăugării, și așa am nimerit)de făină superioară . Nu mai aveam timp să mă ocup prea mult cu ea,  aproape că am ” aruncat” numai ingredientele , una peste alta, și mi-a ieșit pâinea ca niciodată până acum: SUPERBĂ !
 Le-am arătat bucătăreselor din grupul de pe FB și pe lângă faptul că am colecționat o grămadă de complimente, se pare că am inspirat unele de a face și ei pâine acasă ! Acest fapt mă bucură foarte mult și sper să le vin și altora în ajutor cu această rețetă , pe care , într-un fel, eu am creat-o , neavând toate ingredientele pe care le foloseam și înainte!

Produse Tupperware folosite:

  • Lingura perforată Tekna
  • Pudrătorul de  zahăr
  • Bolul Fantezie 3,5 l
  • Magic Mixer 500 ml
  • Forma de silicon rotundă


 Ingrediente:

  • 400 gr făină superioară 000
  • 418 gr făină bl 650
  • 50 gr drojdie proaspătă
  • 420 ml apă călduță
  • sare după gust
  • un praf de zahăr
  • 2 linguri de margarină simplă ( la cutie)
  • cca. 1,5 linguri de oțet
Preparare.

Turnăm apa călduță  în Magic mixer, adăugăm drojdia sfărâmițată și un praf de zahăr . Închidem capacul, apoi bușonul, îl agităm de 3-4 ori, și din când în când deschidem bușonul pentru a scoate presiunea creată de drojdie. 
În Bolul Fantezie de 3,5 l cernem făina cu ajutorul pudrătorului , adăugăm sarea și amestecăm. Turnăm maiaua făcută în Magic Mixer , oțetul  , margarina și începem să frământăm cu ajutorul lingurei perforate ( sau cu mâna). Compactăm bine ingredientele, până ce obținem un aluat moale, elastic, care nu se lipește de peretele bolului. Așezăm capacul și o lăsăm la dospit cca. 20 de minute ( la loc călduros, ferit de curenți electrici ), până când sare capacul. Chiar dacă nu va sări, nu e nici o problemă, deoarece aluatul va fi dospit! Eu acum l-am amestecat puțin, după prima săritură a capacului, și am mai lăsat timp de vreo 5-6 minute ( fiindcă aveam ceva carne în cuptor, și încă nu era gata ) . 
 Tapetăm cu puțină margarină forma de silicon rotundă ( nu ar fi nevoie, pentru că nu s-ar lipi aluatul, dar va ieși mai gustos). Modelăm puțin pâinea , facem câteva tăieturi deasupra, și o lăsăm încă vreo 5-10 minute să dospească, fără să o mai acoperim. Introducem  forma în cuptorul preîncălzit la 180 °C și după  10 minute micșorăm temperatura la 150 °C . coacem timp de aproximativ 40-50 de minute ( nu am măsurat, deoarece se simte mirosul deja când e coaptă ) ! :)








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu